Kennel Delays

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Dålig...

Av Kennel Delays - 17 mars 2011 22:07

Hej på er!

Har varit lite dålig på att uppdatera. Jag har fullt upp, och då menar jag verkligen att jag har tok mycket att göra.


För det första har Rocky lyckats lista ut hur man rymmer från lådan genom att helt enkelt ta jordens skutt som en liten kanin och hoppa över. Det har han givetvis lärt sina oskyldiga syskon. Tack Rocky! Så, en liten hemasnickrad lösning fick det bli så nu kan dem inte rymma mer! :) Känner mig som häxan i Hans och Greta som bara göder mina hundar och inte låter dem springa fritt hela dagarna i huset. Haha! Tänk vilket kaos det skulle bli! Alla valparna är riktiga små knubbisar, men det ska valpar vara =)


Tiden går snabbt nu och på måndag är det veterinärbesiktning som gäller. Första valpen, Vita, flyttar på tisdag och Atlas på torsdag. Det känns lite konstigt må jag säga... usch vad jag kommer sakna dem. Mina små hjärtan.... men tur är att dem har världens bästa familjer som väntar på dem och jag får träffa dem med jämna mellanrum! :) Är så glad att alla valparna har så goa människor som är super engagerade! 


Så...ni får helt enkelt ha lite is i magen för jag har 2 inlämningsuppgifter i ämnet "sjuksköterskan som pedagog och ledare" och 1 kommande tenta i läkemedelsberäkning samt 1 tenta i farmakokinetik. Så jag är inte sysslolös om man säger så. 


Avslutar med en bild på fina fina Vita som flyttar om 5 dagar   

  




 
 
Ingen bild

Mia

18 mars 2011 09:26

Jag e glad för alla bilder du skickat!!!!jag vet hur tufft det är med skolan....men du får världens roligaste jobb sedan...nu har längtan gått över till en plåga......kram

Kennel Delays

18 mars 2011 10:46

Ja men läkemedelsberäkningen är inget att leka med. Usch så svårt! Mia du får hämta honom tidigare du vet det va? Vill inte du ska plågas! ;) kram

 
Ingen bild

mia

18 mars 2011 14:59

Ja jag vet det det vore underbart men jag jobbar som en tok hela veckan bara för att kunna ha semester med min älskling sedan men det är lockande....du ska veta att jag tänkt....kramar Mia

Kennel Delays

18 mars 2011 15:14

hehe du är duktig du! Ni kommer få det super mysigt till helgen ;) Kram

 
sofiecollen

sofiecollen

18 mars 2011 19:27

Hejsan!:) tänkte kolla lite:) det kommer börja en valp kurs i solle den 13 april.Hur gammal ska dom vara då man börja gå valp kurs?hoppa ni alla må bra:) nu längtas väldigt mycket här hemma:) kram

http://www.sofiecollen.bloggplatsen.se

Kennel Delays

19 mars 2011 09:47

Dom bör vara 12 veckor och fått sin vaccination. kolla med kursverksamheten vad dem har för regler. kram

 
sofiecollen

sofiecollen

19 mars 2011 11:00

ok tack så mkt:) tänkte är väll lika bra att kolla med dig:) då man ändå ska ta kontakt med uppföddaren sedan om man har några funderingar:) kram

http://www.sofiecollen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kenneth

19 mars 2011 21:29

Är det för tidigt att börja skyddsträning första dygnet m Atlas? :-D
Snart är det torsdag :-)

Kennel Delays

20 mars 2011 14:12

Närå kör på! börja med lite nyårsraketer och skott på engång!! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kennel Delays - 27 april 2011 19:22

Välkomna alla från A-kullen på valpträff - 15 Maj!       Först och främst skall vi träna lite inför utställningen som äger rum den 12 Juni i Eskilstuna =) Det kommer att bli lite olika "prova på" övningar i andra moment och vi kommer att träna ...

Av Kennel Delays - 22 april 2011 16:21

Av ingen mindre än Wilma och hennes matte Helene! Jag satt ute på framsidan och väntade på dem, och då fick jag syn på underbara lilla Wilma som kom gåendes så fint sitt babyrosa koppel! =)     Syrrorna kände inte riktigt igen varandra i början o...

Av Kennel Delays - 19 april 2011 19:56

Som ni vet jobbar jag en heldel nu så det blir inte mycket tid över till bloggen, för på min lediga tid blir det till att träna hundarna =)   Hailey är jätte duktig på att gå i koppel med ögonkontakt och är kontaktsökande nästan hela tiden! Hon ä...

Av Kennel Delays - 12 april 2011 10:01

Jag vill bara påminna er mina kära valpköpare att denna veckan är det dags för avmaskning igen! Banminth finns receptfritt på apoteket. Och för er som inte bokat 12 veckors vaccinationen än så är det hög tid då dem är 12 veckor nästa vecka! =)   ...

Av Kennel Delays - 10 april 2011 14:37

Hailey och Athena, i vått och torrt       Athena på framsidan    Athena och Hailey i Dagges bädd   Hailey o Athena på promenad   Athena, Hailey och Dagge   Moa i Carinas knä som hälsar på Athena och Hailey   Hailey till vänster o At...

Presentation


Välkommen! Den här bloggen handlar om vad som händer hos oss på Kennel Delays.

Fråga mig

1 besvarad fråga

A- Kullen

               

                      

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards