Kennel Delays

Alla inlägg under januari 2011

Av Kennel Delays - 31 januari 2011 23:33

Varsågoda!!   

Av Kennel Delays - 31 januari 2011 22:12

Oj vad jag älskar min lilla grishund. Hon är världens bästa sovkompis, mamma och framför allt vän. Hon sköter sitt jobb med valparna som hon inte gjort annat. Hon är så duktig och jag är så stolt över min lilla tös. Bättre hund kan man inte ha. Idag har hon vart upp och busat och vi har kastat boll i köket =) Sen satt hon vid dörren plötligt, då ville hon ha en promenad... denna gången gick det bra att gå lite längre än bara runt husknuten. Hon har varit på kalshumör idag och vart jätte pigg och glad. Längtar tills vi kan ut i Utställningsringen med både henne och tjejen vi ska behålla. Ska bli så himla skoj!


Världens bästa Keela med sina lakritsbarn i hörnet:

  

Av Kennel Delays - 30 januari 2011 22:01

Idag har Keela vait uppe ur valplådan några gånger och umgåtts med oss en kort stund. Nu ligger de minsta och snuttar medans paddorna sover. En utav tikarna har nu vuxit om den största hanen och väger 410 gram. De växer så det knakar!  Alla namn är som sagt bestämda, det var inte lätt. Hade 6 namn färdigt sedan innan, men nu var det 4 till att komma på!


Nä nu ska jag sätta mig o titta lite på Walander med ena ögat.


Kram på er!


Här är en bild jag tog för ca 5 minuter sedan (dålig kamera dock) på alla de minsta som ligger o äter.. föutom den längst till höger som man ser är större! =)  


Av Kennel Delays - 30 januari 2011 02:18

Alla pluttarna ligger o snuttar tutte nu. Det liknar mer än myrstack än en hög med valpar. Har valpinventering flera gånger i timmen så ingen har hamnat under Keela. Hon är så jäkla duktig! Hon tvättar dem en och en och ligger sedan blixtstilla så de kan dia. Idag var hon upp o lekte en sväng.... ca 5 minuter, men det är kalas bra!! Idag är jag även bestämt mig för vad alla valparna skall heta i stamtavlan ;)



Även Keelis vill ha bebismys

 

Av någon anledning gillar bebbarna att radda upp sig på Keelas bakben

 


Lite skedtime 

  


Ett stycke bebisrumpa 


En av tjejerna visar hur man kan sova :)

     

Av Kennel Delays - 29 januari 2011 21:47

Idag orkade inte Lilleofts hjärta slå mer. Vi gjorde allt vi kunde men han var väldigt svag. Alla valparna har gått upp minst 100 gram var, men inte lillefot, han hade bara gått upp ca 20 gram. Vi stödmatade honom mot slutet men det räckte inte. Vi vakar över bebisarna 24 timmar om dygnet... men detta gick inte att få ogjort. Lillefot är i himlen nu med vår gamla Grand Danois som hette Nelli, jag är säker på att hon tar hand om honom. Tyvärr drabbar detta valpköpare som bli ledsna och besvikna vilket också gör väldigt ont.


Nått jag tycker är sjukt däremot är att när jag ringde Bagarmossens djursjukhus för att fråga vad jag skulle göra sa hon att vi skulle komma in. Okej sa jag hur gör jag då? - Ta med dig tiken och kom! - Ja men jag har 9 valpar till, vad ska jag göra med dem? -Nån får stödmata, eller nej ta med alla!

Alltså? Hur kan dom säga så? Ska jag ut med 9 valpar till i 10 minusgrader? stressa upp Keela som behöver allt lugn hon kan få, för att åka in? Nej du jag kommer själv! Herre gud... är det bara jag som tycker det där var idiotiskt? Tänk om jag hade konkat ut i kylan med alla 9 valparna som är 4 dagar gamla bara? Så jag åkte med bara lillefot, och försökte hålla i gång hans hjärta på alla sätt, men vi hann aldrig fram i tid.


Men livet går vidare och vi har 9 barn kvar som ska få all kärlek de bara kan!

Tack vare Johan på Sandstaff har Keela redan blivit finare i hullet och hon svarar kanon bra på maten vi ger henne! Levern vi ger henne stinker som sju svåra år, men det är mumsmums!


Kram på er alla!


Av Kennel Delays - 29 januari 2011 01:39

Just nu! Skönt som tusan, synd bara att Dagge snarkar som en hel karl. Just nu ligger alla bebisar och snuttar tutte i valplådan medans Keela halvsover. Jag sitter och fnular på lite olika saker ang valparna. Ami var i kontakt med veterinär tidigare för att höra lite ang. besiktningen som skall göras av valparna några dagar innan de flyttar till sina nya hem. De kom överens om att Veterinären från kliniken kommer hem till oss eftersom vi har så många puppisar. Skönt!


Jaha, nu började tuttslagsmålet igen! :)

Valparna är helt underbara. Jag älskar varenda en av dem.


Här är Lillefot igen :)

  

Av Kennel Delays - 28 januari 2011 16:44

Det känns som jag knappt hinner andas :) Vi delar skift här hemma. I och med att valpisarna är så många och så små, så är det lätt hänt att Keela råkar lägga sig på någon när hon gör rent dem. Så Ami sover på natten och jag på dagen. Men det är det heltklart värt! :)


Igår pratade jag med Johan som äger pappa Zorro, som gav mig massa bra tips på vad för mat vi ska ge till Keela. Det tär på hennes lilla kropp att ge di åt så många valpisar! Så, idag har jag stått och hackat rå nötlever (luktar spunk fortfarande) och varit på jakt efter Nordic färskfoder, så nu är frysen laddad så Keela ska få de absolut bästa förutsättningarna.


Valparna mår bra och blir lite tjockare för var dag som går. Dom är onekligen hungriga övertiden! Nu har mjölkbaren stängt och dom ligger i en hög som kan liknas en myrstack och sover.   



Finaste Keelismamman med hälften av ligan:

  


Att sova med tutten i munnen är inga som helst problem:


Är man trött på att ligga kan man alltid sitta mitt på rumpan, för har man 9 syskon kan några agera ryggstöd:  

  

Av Kennel Delays - 28 januari 2011 01:30

Här kommer flickorna   :

 


 


Tik 1

 


Tik 2


Tik 3

 


Tik 4

 


                 

Presentation


Välkommen! Den här bloggen handlar om vad som händer hos oss på Kennel Delays.

Fråga mig

1 besvarad fråga

A- Kullen

               

                      

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards