Kennel Delays

Alla inlägg under mars 2011

Av Kennel Delays - 29 mars 2011 23:02

Så här mysigt har Rocky det med sin lillmatte Cimberly  

   

Av Kennel Delays - 29 mars 2011 15:03

Med detta tackar jag för mig och checkar nu ut. Det är dags att efter 9 långa veckor flytta hem till mig själv igen! Det har varit hur mysigt som heslt att bo med alla valpar hos Ami men nu ska det bli skönt att komma tillbaks till verkligheten. Ami har verkligen hjälpt mig med precis allt man kan tänka sig och tillsamans med mig sett till att alla valparna fått en bra första tid i livet. Nu är det bara Athena kvar, som skall bo hos Ami tills slutet av April då hon skall flytta till Norge! Hailey stannar kvar hos mig, för alltid :)


Vi har fått fram precis den typ av hundar vi ville ha. Alla med (än sålänge) ett super temperament vilket betyder att det ligger i deras nya ägares händer att göra dem till världens finaste, bästa, tryggaste och mest stabila hundar man kan önska sig. 


Men stort vemod tar jag nu min terrorist och går hem.   

Stor bamse kram till er, mina fina valpköpare.


(Givetvis kommer jag fortsätta blogga, nästan varje dag!)


 


Av Kennel Delays - 29 mars 2011 14:53

Nu har min lilla knasvalp Delay's Axl Rose - Rocky flyttat! Herre jesus så tiden har gått och de små blev plötsligt stora. Rocky kommer få ett super fint liv i Eskilstuna med Marie, Thomas och alla barn!   Och jag är så glad för jag ska få träffa honom i Juni i samband med en utställning i deras stad. 


En annan sak som måste nämnas är att vi fick varsin flaska vin... och inte vilket vin som helst utan Amarone! TACK som tusan, det ska vi reta smaklökarna med vid tillfälle! 



Massor med lycko-kramar till er och Rocky! Vi hoppas på att få massor med bilder på den lille!  



En mycket liten del utav den stora familjen   

   



Och vinet såklart  

   

Av Kennel Delays - 28 mars 2011 19:12

Alfi har det super bra. Resan från Stokholm gick toppen bra och natten hemma i nya huset likaså. Hon har redan bekantat sig med sin Chihuahua och med barnen som bara älskar henne! 

Så här mysigt hade hon på väg hem till Danmark:

 

Av Kennel Delays - 28 mars 2011 18:49

Äntligen lite lugn i stugan! :)

Hailey o Keela sover en stund  

   

Av Kennel Delays - 28 mars 2011 17:59

Jajjemen, trorts att jag är sjuk som en bäver måste vovvarna tränas.

Idag har jag Keela och Hailey övat på att gå ut på "promenad" tillsammans. Det går jätte bra! Hailey är inne i sin lilla värld och allt är intressant, men hon pinnar på efter mig och Keela. Tycker hon är jätte duktig i koppel. Jag har även börjat använda klicker... så steg ett är att "klicka in" henne så hon hajar vad klicket betyder. 


Keela o Hailey gnager på ett ben tillsammans...

 

Köpte ett aktiverings spel till Keelis idag som hon tyckte var jätte kul! Valpen ville vara med och hon lyckades galant fälla klossarna med godis i genom att kliva runt på spelet och mangla ner allt :)


Bil har vi hunnit åka endel också och det går förvånandsvärt bra! Mycket stolt över mitt lilla vilddjur. 


Imorgon flyttar Rocky hem till sin nya familj! Tror han kommer tycka det är jätte skönt =)


Kram på er alla!!

Av Kennel Delays - 27 mars 2011 14:48

Då har Delay's Affliction - Alfi flyttat! Hennes nya mamma och pappa var här och hämtade henne för en liten stund sedan. Alfi kommer att bo i ett hus vid havet i Danmark. Hon har 2 barn som väntar spännt på henne där hemma och en chihuahua! Alfi kommer få ett toppen liv med sin nya familj!


Vi önskar Anna med familj all lycka med Alfi! Vi kommer sakna henne!!  

  

Av Kennel Delays - 26 mars 2011 20:41

Keela och lilla Hailey ligger tätt tillsammans i soffan här hemma 

   

Presentation


Välkommen! Den här bloggen handlar om vad som händer hos oss på Kennel Delays.

Fråga mig

1 besvarad fråga

A- Kullen

               

                      

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards