Kennel Delays

Alla inlägg under oktober 2010

Av Kennel Delays - 31 oktober 2010 13:03

Det är inte alltid lätt att tvätta öronen på en gamal mopsgubbe som Dagge MEN som tur har vi ju Keela som sköter det jobbet!


Dagge står med en "ciggar" och har inte den blekaste aning om att han snart ska få sig en omgång!

o


Keela kommer försiktigt smygande så Dagge inte ska hoppa där i från! (Ja det är en hund i korgen och inte ett dragspel, jag lovar)


Sakta men säkert startar rengöringen

 

Dagge verkar inte ha så mycket emot en liten örondusch


Keela tycker att Mopsöron är mumma 

 

Liiiiiite till bara....strax klar   

Dagge är fixat och klar. Men att ta hand om sin bror på detta viset tar på krafterna. Dags att vila lite.....         

Av Kennel Delays - 29 oktober 2010 10:07

Idag är det fredag och jag är ledig! Underbart! I dag ska jag och Keela ut på en riktigt lång och mysig höstpromenad! För några dagar sedan var vi bort till sandtaget, det tyckte hon var hur roligt som helst. Bullfnatt om och om igen! Jag mår så bra när jag ser min svarta lilla ängel så glad, då vet jag att hon mår bra.   

            

Av Kennel Delays - 28 oktober 2010 18:15

Detta är Keelas man, fadern till de kommande puppisarna. (om det nu blir några,sånnt vet man aldrig)


NO V-10 Sandstaffs Banditen

REGNR: S40921/2009

L2-HGA: Clear

HC: Clear

HD: B

ED: 0/UA

 

 

Utställning: 4 Norska Cert, 4 Svenska Cert

Norsk Vinnare 2010, Cruftkvalificerad, BIR, BIM, BIG, BIS,

samt 3:e bästa hane på årets Rasspecial i Gränna

 

  

 

         


Av Kennel Delays - 28 oktober 2010 14:31

Idag har min syster som bor i Italien, parat sin mopstik Asia.

Det blir hennes andra kull valpar. Kika gärna på hennes hemsida :)

www.delaysitalia.webs.com


  

Av Kennel Delays - 26 oktober 2010 17:44

Undrar om alla valpar kommer vara lika smala som Keela var när hon var bebbe   

  

Av Kennel Delays - 25 oktober 2010 21:10

En tokrolig dag med massa konstigheter i skogen! Keela var jätte duktig och agerade som jag trodde. Dock var väl kanske inte passivitet så väldigt passiv  .

Skotten gick sketabra. När vi var klara var hon helt slut och väl hemma sov hon som en stock halva dagen.

Här är ett litet filmklipp på överraskningsmomentet "Dumpe".

Av Kennel Delays - 25 oktober 2010 10:35

                

Av Kennel Delays - 24 oktober 2010 19:03

Idag har vi inte gjort många knop kan jag säga. Keela vill knappt gå ut. En bra sak är i alla fall att hon har badat! Och det var på tiden, den lilla snuskhumern har ju rullat sig i inte bar en utan två döda fåglar. Mumma tycker Keelis.   

  

Presentation


Välkommen! Den här bloggen handlar om vad som händer hos oss på Kennel Delays.

Fråga mig

1 besvarad fråga

A- Kullen

               

                      

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards