Kennel Delays

Alla inlägg under januari 2011

Av Kennel Delays - 21 januari 2011 10:46

Idag låg jag och Keela kvar i sängen, läääänge! Det var jätte mysigt och vi snarkade i kapp och utböd massor med pussar! Jag låg o klappade hennes mage då jag plötsligt kännde nått som verkligen stack ut från sidan av magen på henne! Shit tänkte jag, det känns ju som ett revben som sticker ut.... så ja kände lite försiktigt och VIPS försvann det.... för att några sekunder senare komma tillbaks i en VÄLDIG fart! Sen låg den där o boxades en stund! Då kunde jag andas ut, för det är ju garanterat en TERRIER! ;) Det var verkligen en häftig känsla! Kände även ett till liv på andra sidan magen lite senare.... nu märks det att det är liv i luckan. Tror Vi alla, inklusive Keela vill att rugbylaget (som jag nu kallar dem för efter de där magtacklingarna) ska komma ut!



Mina vänner frågar mig alltid vart Keela är och undrar varför jag är ute med en minigris ;)

    

Av Kennel Delays - 20 januari 2011 13:29

NÅGON börjar bli riktigt tjock nu!

9 dagar kvar   

  

Av Kennel Delays - 18 januari 2011 21:32

Suck, vad tiden går sakta när man väntar. 11 dagar kvar tills korvarna kommer. Jag vet att jag inte är den enda som väntar iallafall   det är spänt för inte bara oss här hemma utan även för endel valpintressenter!


Idag har vi inte gjort mycket alls. Jag har pluggat och Keela har sovit. Hon är riktigt trött nu. Hon verkar iallafall gilla sin valplåda vilket är kalasbra! :)


Keela har fått rulla runt sin aktiveringsboll med massa gott snask i idag och så har vi tränat lite trix.... hon tycker att det är SÅ tråkigt att inte göra nånting, så därför får man göra det bästa utan situationen. Promenaderna är inte långa nu och damen tar god tid på sig att lugnt vanka fram och sniffa var 7de centimeter. Men hon får helt och hållet bestämma takten. Lilla gurkan. Nu ska jag gå och prata med magen lite grann   


Kram på er alla! 


Av Kennel Delays - 17 januari 2011 14:05

Nu är det bara 12 dagar kvar till beräknad födsel =)


  

Av Kennel Delays - 4 januari 2011 17:19

Som sagt så såg veterinären inte mindre än 6 valpar i Keelas mage, och det börjar märkas nu. Hon är en riktig lite tjockis, men så bor det ju även ett litet fotbollslag där inne! Hon sover o sover och äter nu som en häst. Hon vill gärna ligga i ansiktet på mig o sova, ju nämre desto bättre.


Igår blev den kanonfina valplådan klar! GUD vilket jobb, men den är extremt noggrant gjord och kommer hålla flera år! Snygg blev det också om jag får säga det :)


Idag blev det invigning och först in var ingen mindre än moppen Dagge! haha! Han drog en vända och gned sig i alla filtar som han tyckte var tokmysiga! Keela var näst på tur och hon fann sig till ro väldigt snabbt. Sist in var "mormor" som även hon passade bra i lådan enligt mig (kan man sätta lock på lådan också?;))


Nu är det inte så lång tid kvar för fotbollslaget innan dem får se dagsljuset! Ojoj som vi längtar!

            

Av Kennel Delays - 4 januari 2011 17:14

Här är en av Keelas bebisar! Veterinären såg 6 stycken i magen! Helt sjukt, jag gissade på tre, men icke! :)


Snart får vi träffa denna lilla varelse :) Undra om det är en flicka eller pojke ...


  

Presentation


Välkommen! Den här bloggen handlar om vad som händer hos oss på Kennel Delays.

Fråga mig

1 besvarad fråga

A- Kullen

               

                      

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards