Kennel Delays

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Himlen har idag fått en svart liten ängel...

Av Kennel Delays - 29 januari 2011 21:47

Idag orkade inte Lilleofts hjärta slå mer. Vi gjorde allt vi kunde men han var väldigt svag. Alla valparna har gått upp minst 100 gram var, men inte lillefot, han hade bara gått upp ca 20 gram. Vi stödmatade honom mot slutet men det räckte inte. Vi vakar över bebisarna 24 timmar om dygnet... men detta gick inte att få ogjort. Lillefot är i himlen nu med vår gamla Grand Danois som hette Nelli, jag är säker på att hon tar hand om honom. Tyvärr drabbar detta valpköpare som bli ledsna och besvikna vilket också gör väldigt ont.


Nått jag tycker är sjukt däremot är att när jag ringde Bagarmossens djursjukhus för att fråga vad jag skulle göra sa hon att vi skulle komma in. Okej sa jag hur gör jag då? - Ta med dig tiken och kom! - Ja men jag har 9 valpar till, vad ska jag göra med dem? -Nån får stödmata, eller nej ta med alla!

Alltså? Hur kan dom säga så? Ska jag ut med 9 valpar till i 10 minusgrader? stressa upp Keela som behöver allt lugn hon kan få, för att åka in? Nej du jag kommer själv! Herre gud... är det bara jag som tycker det där var idiotiskt? Tänk om jag hade konkat ut i kylan med alla 9 valparna som är 4 dagar gamla bara? Så jag åkte med bara lillefot, och försökte hålla i gång hans hjärta på alla sätt, men vi hann aldrig fram i tid.


Men livet går vidare och vi har 9 barn kvar som ska få all kärlek de bara kan!

Tack vare Johan på Sandstaff har Keela redan blivit finare i hullet och hon svarar kanon bra på maten vi ger henne! Levern vi ger henne stinker som sju svåra år, men det är mumsmums!


Kram på er alla!


 
 
Ingen bild

Lennie Nordin

30 januari 2011 13:59

Hej
Tråkigt med den lille, men ni gjorde allt ni kunde. Vår Golden lämnade oss förra sommaren, efter 13 fina år.

Kennel Delays

30 januari 2011 16:15

Tack för orden! Ja det är inte roligt när ens vän lämnar en efter så många år :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kennel Delays - 27 april 2011 19:22

Välkomna alla från A-kullen på valpträff - 15 Maj!       Först och främst skall vi träna lite inför utställningen som äger rum den 12 Juni i Eskilstuna =) Det kommer att bli lite olika "prova på" övningar i andra moment och vi kommer att träna ...

Av Kennel Delays - 22 april 2011 16:21

Av ingen mindre än Wilma och hennes matte Helene! Jag satt ute på framsidan och väntade på dem, och då fick jag syn på underbara lilla Wilma som kom gåendes så fint sitt babyrosa koppel! =)     Syrrorna kände inte riktigt igen varandra i början o...

Av Kennel Delays - 19 april 2011 19:56

Som ni vet jobbar jag en heldel nu så det blir inte mycket tid över till bloggen, för på min lediga tid blir det till att träna hundarna =)   Hailey är jätte duktig på att gå i koppel med ögonkontakt och är kontaktsökande nästan hela tiden! Hon ä...

Av Kennel Delays - 12 april 2011 10:01

Jag vill bara påminna er mina kära valpköpare att denna veckan är det dags för avmaskning igen! Banminth finns receptfritt på apoteket. Och för er som inte bokat 12 veckors vaccinationen än så är det hög tid då dem är 12 veckor nästa vecka! =)   ...

Av Kennel Delays - 10 april 2011 14:37

Hailey och Athena, i vått och torrt       Athena på framsidan    Athena och Hailey i Dagges bädd   Hailey o Athena på promenad   Athena, Hailey och Dagge   Moa i Carinas knä som hälsar på Athena och Hailey   Hailey till vänster o At...

Presentation


Välkommen! Den här bloggen handlar om vad som händer hos oss på Kennel Delays.

Fråga mig

1 besvarad fråga

A- Kullen

               

                      

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards