Kennel Delays

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Måndag

Av Kennel Delays - 7 mars 2011 18:38

Jaha, imorgon blir valparna 6 veckor! Tiden susar förbi och snart flyttar dem hemifrån. I morgon skall dem avmaskas igen. Alla valparna är jätte duktiga på att äta mat och dricka vatten. Det bråkas mer o mer i lådan och dom är vakna och sjövilda längre för varje dag som går. Valparna har börjat testa Keela och busar och biter,morrar,naffsar och slår på henne. Hon är så snäll lilla hjärtat och säger knappt till dem...vilket hade vart bra om hon gjorde. Jag hoppas det kommer.


Igår öppnade jag altandörren en aning så Keela kunde gå ut, efter henne kom "rosen" utspringande som om hon inte gjort annat! Hon tog ett skutt rakt ut i snön och var inte ett dug rädd trots att det var första gången för henne! Tur att hon är snötålig eftersom hon ska flytta till Norrland! =)


Själv har jag mycket plugg just nu, därför blir det lite mindre bloggande, men jag har inte glömt er jag lovar!


Keela har slutat dia valparna nu då dem tog alldeles för mycket näring av henne. Dom äter ju faktiskt maten toppen bra och alla har god aptit. För att skona Keela från terroristerna får hon ha på sig en stålmannen t-shirt när dem umgås, så hennes juver får vara ifred. Mjölkproduktionen har redan upphört och tuttarna håller på att bli mindre.


En knubbig liten Fralla ligger o sover i Keelas säng på bilden nedan. Denna tik är ev. den jag skall spara och ovavsett vem det är som får stanna kommer hon inte heta det smeknamn den har idag... hur svårt kommer inte det bli att helt plötsligt börja kalla den ett nytt namn? Som Frallan tex. hon kallas för det för att hon var så bredskallig o skrynklig när hon föddes och öronen stog rakt upp, så hon såg ut som en fransk bulldog... och inte tusingen kan man ha en staff som heter frallan.. Nä, Hayley skall hon heta   


Izor och Morran sitter och biter Keela i varsin kind. 

 

En liten Greta som är så söt att man smälter när man tittar på henne! Skenet bedrar dock då denna dam är en riktig liten tuffig! =)   


Kram till alla där ute! 

 
 
Ingen bild

Sofie

7 mars 2011 21:18

åå vad härligt att hon tycker om snön:) känns inte som det kommer vara någon fara med den då:) tänk att dom redan är 6 veckor:)
fy vad jag längtar nu:) kram

Kennel Delays

7 mars 2011 21:34

Nej då, hon kommer nog vänja sig fort ska du se! Ja, snart sitter du på tåget ner =)
Hon är super fin, tror ni kommer älska henne! Busig och framåt och jääätte stor varm o mysig bebismage :)

 
Ingen bild

Sofie

7 mars 2011 22:50

Ja nu sitter jag snart på tåget ner:) och det ska bli kul att få träffa dig med:) hon är super fin:) klart vi kommer älska henne:) vi ha massa med kärlek till henne:) kram:)

Kennel Delays

7 mars 2011 23:22

Det låter toppen bra! Vad har ni tänkt kalla henne? =) Kram

 
sofie

sofie

8 mars 2011 08:03

Jag har funderat över några namn men har inte bestämt oss, ett namn var Iza som jag fastande lite för:) men får se vad det blir. De känns som då jag träffar henne så kommer man på det:) men har du nå bra förslag?:)
är hon duktig då du klipper klorna?:)

http://sofiecollen.bloggplatsen.se

 
sofie

sofie

8 mars 2011 13:41

Jag vet inte riktigt:) ha funderat på en massa namn:) ett som jag fastnade för var Iza men jag vet inte.:) känns som att man komma veta vad hon ska heta då vi ha hämtat henne då man ser henne.
har du nå förslag?:)
men hur gåre att klippa klorna på henne?:) kram

http://sofiecollen.bloggplatsen.se

Kennel Delays

8 mars 2011 16:24

Ja Iza är ju jätte fint =) det heter valparnas mormor, deras morfar heter Easton och brorsan till er valp ska heta Izor! Så det passar ju bra! Nja, jag har fullt upp att komma på ett bra namn till min egen. Det blir nog Hailey :)
kram

 
Ingen bild

sofie

8 mars 2011 17:09

Ja jag tycker de är fint så vi får se om det blir det.:) men hur går de då ni klipper klorna eller tycker hon inte om de ? Kram

Kennel Delays

8 mars 2011 18:40

Det går jätte bra. Jag ska klippa alla valpars klor imorgon. Men nu är dem så små så nu går det fort och lätt för dom förstår inte riktigt vad som händer. Det gäller att man fortsätter klippa minst 1 ggr i veckan sedan så man håller igång dem :)

 
sofie

sofie

8 mars 2011 20:32

ja det ska jag göra:) känns ju bra om hon inte är rädd för att klippa:)

http://sofiecollen.bloggplatsen.se

Kennel Delays

8 mars 2011 20:45

Nejdå absolut inte :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kennel Delays - 27 april 2011 19:22

Välkomna alla från A-kullen på valpträff - 15 Maj!       Först och främst skall vi träna lite inför utställningen som äger rum den 12 Juni i Eskilstuna =) Det kommer att bli lite olika "prova på" övningar i andra moment och vi kommer att träna ...

Av Kennel Delays - 22 april 2011 16:21

Av ingen mindre än Wilma och hennes matte Helene! Jag satt ute på framsidan och väntade på dem, och då fick jag syn på underbara lilla Wilma som kom gåendes så fint sitt babyrosa koppel! =)     Syrrorna kände inte riktigt igen varandra i början o...

Av Kennel Delays - 19 april 2011 19:56

Som ni vet jobbar jag en heldel nu så det blir inte mycket tid över till bloggen, för på min lediga tid blir det till att träna hundarna =)   Hailey är jätte duktig på att gå i koppel med ögonkontakt och är kontaktsökande nästan hela tiden! Hon ä...

Av Kennel Delays - 12 april 2011 10:01

Jag vill bara påminna er mina kära valpköpare att denna veckan är det dags för avmaskning igen! Banminth finns receptfritt på apoteket. Och för er som inte bokat 12 veckors vaccinationen än så är det hög tid då dem är 12 veckor nästa vecka! =)   ...

Av Kennel Delays - 10 april 2011 14:37

Hailey och Athena, i vått och torrt       Athena på framsidan    Athena och Hailey i Dagges bädd   Hailey o Athena på promenad   Athena, Hailey och Dagge   Moa i Carinas knä som hälsar på Athena och Hailey   Hailey till vänster o At...

Presentation


Välkommen! Den här bloggen handlar om vad som händer hos oss på Kennel Delays.

Fråga mig

1 besvarad fråga

A- Kullen

               

                      

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards