Kennel Delays

Alla inlägg under november 2010

Av Kennel Delays - 14 november 2010 10:09

Tro det eller ej men vi vaknade.... NU! Klockan är 10. Jag fick till och med ruska om Keela för att hon skulle vakna. Hon låg och snarkade och halv sprang i sömnen, som vanligt. Ska kasta i mig en kopp kaffe sen blir det promenad. Funderar på vart vi ska gå..... Här där vi bor är det bara föööör trist. Har gått här en miljon gånger. Funderar på om jag ska ta bilen till Lida eller om vi kanske ska pallra oss till Älvsjöskogen? Jaja, det löser sig.


Igår kom min morbror förbi med sitt nytillskott Märta. En liten dvärgschnauzer på 4 månader. Hon var sjukt söt och Dagge blev ju kär med detsamma. Han fjanta runt och sniffa henne i mustachen. Hon tyckte han var lite konstig men efter ett tag så blev det fullt ös medvetslös. Jag blir så glad när han leker på det där viset....det händer kanske, 2-3 gånger om året. Knorren står rakt upp och han ser ut att behöva en exorsist. Men det känns så bra i magen då vet jag att lilla gamelgubben är glad.


Keelakorven sitter i fönstret nu och tycker att jag är tråkig. Tänkte bjuda på några bilder innan vi går ut. Har kommit på att Keela är fruktansvärt lik den lilla draken i "How to train your dragon" haha :)


    


Sen funderar jag på om inte Dagge ska få en sån här dräkt till jul   skämt o sido men jag kan inte sluta skratta!

  


Av Kennel Delays - 7 november 2010 16:33

Vår helg har varit relativt lugn. Keela fick en pipleksak av John som hon har slaktat, och lämnat 574 miljarder rester i hela huset. Tack! Jag förstår inte varför Keela inte kan ha en enda leksak utan att monstermörda dem? Alla gosedjur töms på innehåll och alla plast prylar arbetas noga igenom till det bara är smulor. Jag minns när hon var ca 4 månader och var ensam hemma i ca: 20 minuter.... då hade den lilla underbara prinsessan slaktat 1 st alien-dvd kollektion, 1 st sagan om ringen dvd, 1 KASSE med brev från min pappa som jag sparat genom livet (där blev jag ledsen i ögat) 1 st pass, 3 st blockljus, sitt eget täcke.... ja listan kan göras lång. Det är iaf tur att hon inte gör så längre och att hon håller sig till mass-slakt av sina egna saker! :) Lilla virvelvind. Nu står hon nedanför mig med ett tömt mjukismarsvin och vill ha dragkamp, så hej så länge!!



En bild på Keela o "mormor"

  



Av Kennel Delays - 1 november 2010 21:30

När jag tittar på bilder från när Keelis var liten får jag nästan tårar i ögonen. Som denna dam förgyllt mina dagar. Hon är nog bland det bästa som hänt mig. Håller om henne hårt varje morgon när hon (trots att hon inte får) hoppar upp i sängen för att skeda lite. Vad skulle jag göra uten dig min lilla virvelvind?


              

Presentation


Välkommen! Den här bloggen handlar om vad som händer hos oss på Kennel Delays.

Fråga mig

1 besvarad fråga

A- Kullen

               

                      

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards